Are you ready to play some weatherwolfs?? - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Tim Sutmuller - WaarBenJij.nu Are you ready to play some weatherwolfs?? - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Tim Sutmuller - WaarBenJij.nu

Are you ready to play some weatherwolfs??

Door: Ikzelf natuurlijk

Blijf op de hoogte en volg Tim

31 Maart 2017 | Nepal, Pokhara

Oke, ik moet je dus echt iets vertellen over een van de vetste spellen allertijden; Weerwolfen. Tot zo'n 7 weken geleden kwam iemand met het idee om een potje weerolfen te spelen. En aangezien ik niet een van de meest fanatieke spelletjes spelers ben, was ik toch een beetje sceptisch of ik wel aan zo iets 'kinderachtigs' wou meedoen. Boy was I wrong......
Toen het idee werd geoppert schoot mij al snel te binnen dat mijn vriendin me al vaker had verteld over dit spel; ''Oh Timmie je moet echt een keer met mij weerolfen!!!!''. Had ik maar naar haar geluisterd...
Of toch niet.., nu ervaar ik dt spel wel voor het eerst in Nepal, met de geweldige groep waar ik mee ben. Maargoed, waar gaat het spel nou eigenlijk over?
Het principe van het spel is dat er twee groepen zijn, de weerwolfen en de burgers, en één van deze twee groepen moet winnen. Het spel wordt in verschillende rondes gespeelt, een nacht en een dag ronde. Maar voordat je begint aan de eerste ronde worden de kaartjes uitgedeeld. Ideaal is dat men dit spel speelt met minstens 10 mensen. Want dan kunnen vrijwel alle kaartjes gebruikt worden.
De kaartjes:

- Cupido 1x ( De cupido kan een liefdes koppel aanwijzen, als één van deze twee dood gaat, gaat de ander ook dood. De twee geliefden weten ook van elkaar dat zij een koppeltje zijn. De twee geliefden zullen er dan ook alles aan doen om elkaar in leven te houden)

- Ziener 1x ( De ziener kan elke nacht van één iemand het kaartje bekijken)

- Heks 1x ( De heks heeft twee krachten, die hij/zij wel maar één keer kan gebruiken. De heks komt erachter wie de weerwolfen hebben vermoord, en kan dan met de eerste kracht die persoon in leven houden. Dit hoeft natuurlijk niet. De tweede kracht is om iemand dood te maken in de nacht.)

- Jager 1x ( Als de jager dood gaat moet hij/zij iemand met zich mee het graf in nemen)

- Weerwolfen ( 2-5)
- Burgers ( de rest is dus burger)

In de eerste nacht bepaald als eerst de cupido wie het koppel is. Daarna mag de ziener bij één iemand het kaartje bekijken. Vervolgens mogen de weerwolfen bepalen wie er dood gaat. En uiteindelijk mag de heks beslissen of hij/zij een of twee krachten gebruikt, of helemaal niks.
Als de nacht dan voorbij is dan wordt er gediscussïeerd over wie de weerwolfen zijn. Uiteindelijk wordt er iemand gekozen die dood gaat, en zodoende begint de nacht weer. Totdat alle weerwolfen of de rest dood is.
Het leuke aan dit spel is, is dat er een enorm psychologisch spelletje van wordt gemaakt tijdens de discussie. Alle weerwolfen beweren natuurlijk dat ze burgers zijn, en alle burgers worden één voor één ervan beschuldigd dat ze weerwolfen zijn.
Ik ga er echt HELEMAAL in op. Ik wordt ontzettend fanatiek en ben continu aan het woord, wat mij logischerwijz heel gevaarlijk maar ook verdacht maakt. Ik had niet gedacht dat ik zo veel plezier in de avonduren kan beleven door zo'n simpel groepsspelletje. Ik kan me ook niet voorstellen dat anderen dit spel niet leuk vind. Ik ga ook zeker in Nederland dit spel aan familie en vrienden uitleggen in de hoop om een mega toernooi te organiseren.
De reden dat ik graag toch een korte en stiekem ook een makkelijke blog wou schrijven over weerwolfen is omdat het een belangrijk onderdeel van mijn weekend is geworden. Ik kijk er oprecht elke dag naar uit om dit te spelen. Behalve dat denk ik ook dat ik hier ook veel van heb geleerd. Ik ben erachter gekomen dat ik groepsspelletjes gewoon heel leuk vind, en dat ik dus niet zo sceptisch moet zijn. Gewoon lekker dingen uit proberen dus.

  • 31 Maart 2017 - 11:34

    Kees-Jan:

    Zo kom je er inderdaad makkelijk vanaf... :-) Maar ik ben ook gek op dat spel: op de terugkomdag kunnen we het met de hele groep spelen.
    Volgende stap: speel het met Nepalezen erbij. Kijk of spelletjes sowieso cultuurgebonden is en of zij er op eenzelfde manier mee omgaan. Ook ben ik wel benieuwd hoe fanatiek (of niet) zij kunnen zijn.
    Huiswerk: ga weerwolven met Nepalezen! :-)
    Kees-Jan

  • 03 April 2017 - 06:19

    Simone Sutmuller:

    Net terug van een weekje Nepal en ook ik heb het spel Weerwolven mogen ervaren! Wat een vreselijk leuk spel en voornamelijk het psychologisch aspect. Tevens erg mooi om te zien hoe mijn zoon, die niet van spelletjes houd, zo op kan gaan in dit spel!! AANRADER!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tim

Actief sinds 23 Jan. 2017
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 6652

Voorgaande reizen:

01 Februari 2017 - 03 Mei 2017

Nepal 2017

Landen bezocht: